Όμως με σεβασμό προπάντων στο περιβάλλον αλλά και στην τοπική κοινωνία.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών είχαν αντιμετωπίσει και προ κορονοϊου, πολύ μεγάλη κρίση με τις περισσότερες από αυτές να καταγράφουν σημαντικές ζημιές, για αυτό και πολλές οδηγήθηκαν είτε σε χρεοκοπία είτε σε συγχωνέψεις με αποτέλεσμα να υπάρχει συγκέντρωση σε λίγους παίκτες, 10 στην ουσία οι οποίες πλέον ελέγχουν το 85% της συνολικής χωρητικότητας, δήλωσε ο Φίλιππος Κωστόπουλος, πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης & Διευθύνων Σύμβουλος της Arkas Hellas Shippping Agency, μιλώντας στο Κανάλι Ένα.
Όσον αφορά το πώς κινήθηκε η συγκεκριμένη αγορά στην περίοδο της πανδημίας και του lock down μεταξύ άλλων σημείωσε ότι υπήρξε μεγάλη αύξηση της ζήτησης από τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα να αυξηθούν πολύ οι τιμές στις μεγάλες αγορές, να υπάρχει στενότητα κενών εμπορευματοκιβωτίων, όπως επίσης και υπερβολική αύξηση των ναύλων. Είναι άγνωστο, όπως είπε τέλος ο κ. Κωστόπουλος, το πως θα διαμορφωθούν οι καταναλωτικές συνήθειες και η ζήτηση των καταναλωτών στη μετά τον κορονοϊό εποχή .
Αναφορικά με το λιμάνι του Πειραιάς, τόνισε οτι η επένδυση της COSCO έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη του. Παρόλα αυτά όμως έδωσε ιδιαίτερη σημασία στην περαιτέρω διεύρυνση του, όμως με σεβασμό προπάντων στο περιβάλλον αλλά και στην τοπική κοινωνία, η οποία θα επωφεληθεί με νέες θέσεις εργασίας και περαιτέρω εμπορικές και οικονομικές δυνατότητες. Έτσι, το λιμάνι του Πειραιά θα καταφέρει να ανταποκριθεί στον τεράστιο ανταγωνισμό που υπάρχει κυρίως από τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης.
Για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Arkas Hellas, τόνισε οτι θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις άμεσα, όπως στο να μεγαλώσει η προβλήτα του ώστε να δέχεται μεγάλα πλοία, αφού τώρα έχει βύθισμα μόλις 11 μέτρων και εξυπηρετεί μόνο μικρά πλοία. Εάν κερδίσει αυτό το στοίχημα, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, θα καταφέρει να πάρει το περιφερειακό φορτίο, θα επεκτείνει τις συνδέσεις του με τα Βαλκάνια και κυρίως με τη Ν. Σερβία και την ίδια ώρα θα διευκολύνει και το τοπικό εμπόριο.
«Η ανάληψη για την επέκταση των λιμανιών από ιδιωτικά κεφάλαια είναι μονόδρομος» όπως είπε χαρακτηριστικά, ο κ. Κωστόπουλος, καθώς υπάρχει η τεχνογνωσία αλλά και η οικονομική δύναμη για να πραγματοποιηθούν οι επενδύσεις σωστά και γρήγορα, παρότι υπάρχει καλή διάθεση και από την πλευρά του δημοσίου.
Αναφερόμενος στην πρόσφατη προσάραξη (24/03/2021) του γιγάντιου εμπορευματοκιβωτίου Ever Given, χωρητικότητας 224.000 τόνων στη Διώρυγα του Σουέζ, που είναι βασικό πέρασμα από την Ασία στην Ευρώπη και στη Μεσόγειο, τη χαρακτήρισε “πρωτόγνωρη” οχι λόγω του γεγονότος καθώς όπως είπε τα τελευταία χρόνια έχουν προσαράξει περίπου είκοσι πλοία, αλλά λόγω του μεγέθους του πλοίου αφού φτάνει τα 400 μέτρα. Παρόλα αυτά όπως δήλωσε, η αποκόλληση έγινε αρκετά γρήγορα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν σημαντικές επιπτώσεις στο διεθνές εμπόριο. Ωστόσο πολλές εταιρείες που δεν είχαν ασφαλίσει τα εμπορεύματα τους, θα αναγκαστούν να ζητήσουν εγγυήσεις.
Aκούστε όλη τη συνέντευξη ΕΔΩ και την εκπομπή» Προπαντός Ψυχραιμία» με τους Νίκο Μπαρδούνια και Μάρκο Κάντζιο: